Australië 2007

vrijdag 17 augustus.

Nicole brengt ons om half elf naar het vliegveld.Er staat al een aardige rij om in te chequen. De bagage is op 1,5 kilo na precies 40 kg, dus kunnen we in Hongkong niet al te veel gaan kopen. De vlucht verloopt prima en we gaan precies om 14.00 uur de lucht in. Slapen lukt niet en we komen na een vlucht van 12 uur aan in Hong Kong.

zaterdag 18 augustus.

We worden met een shuttle bus naar het hotel gebracht.De kamer is nog niet helemaal klaar en we moeten zo'n 45 minuten wachten.Hierna snel naar bed voor een uur of 4. Miep kan niet slapen. Gaan  hierna met de bus naar de stad. Kijken wat winkels en drinken een lekker kopje koffie. Gaan om 20.00 uur naar het vuurwerk en de lasershow kijken.Daarna zoeken we de Pizzahut op en gaan wat eten.De temperatuur en de luchtvochtigheid is erg hoog. Hong Kong is 's avonds erg mooi om te zien. Wat een hoge gebouwen en wat een verlichting!Nemen de metro naar het hotel. Gaat erg goed. Hierna lekkerslapen.

zondag 19 augustus.

Hebben niet geweldig geslapen, zitten om 9 uur aan het ontbijt. Gaan met de shuttlebus naar de stad. Hierna met de ferry naar Hong Kong Island. Hier nemen we de bus naar de Peak, dit is het hoogste uitkijkpunt in de omgeving van Hong Kong. Erg indrukwekkend met zijn vele wolkenkrabbers en erg modern.Gaan met de kabelbaan terug. Hierna gaan we winkelen en lopen heel wat fotoshops af om te kijken wat de lens, die ik wil kopen, kost. Gaan met de metro terug en proberen nog wat te slapen. Gaan tegen de avond weer naar de stad en kopen met veel afdingen en onderhandelen een nieuwe lens en een verrekijker voor Miep.Eten onderweg en duiken om 23.00 uur ons bed in.

maandag 20 augustus

Vandaag gaan we met het openbaar vervoer naar de wetlands.Het openbaar vervoer is hier erg goed geregeld en wat ook opvalt is dat de stad, met zo'n 16 miljoen mensen, zo ontzettend schoon is.Nergens vuil.De metro,de trein en trams zijn brandschoon, zonder graffity of iets van dien aard.Alles is zeer modern.Ik dacht dat China ouderwets zou zijn.In het park is het erg heet en ontzettend vochtig. De straaltjes lopen over onze ruggen. Alles is mooi aangelegd.De vlindertuin in Artis is er niets bij.Voor vogels was het niet de juiste tijd.Na een paar uurtjes rondgelopen te hebben eten we nog wat in het park en gaan dan terug omdat we om 20.00 uur richting vliegveld gaan. Om 23.30 vertrekken we richting Australië.

dinsdag 21 augustus

Komen na een vlucht van bijna 8 uur aan op het vliegveld van Cairns. Hier regelen we vervoer naar het camperbedrijf. Daar staat de camper (campertje!!) al klaar. We krijgen uitleg en vertrekken naar de camping:Coconut Resort Caravanpark. Een vijfsterrencamping met alles erop en eraan. Dit doen we voor de eerste twee dagen om wat bij te komen van de vlucht.Er lopen op het terrein heel wat vogels die we nog nooit gezien hebben zoals: straw-necked ibis,peacefulduifjes,magpies en mynas.Cock is helemaal in zijn nopjes.Gaan bij Woolworth de eerste boodschappen doen, koken,eten,bellen de kinderen en gaan vroeg naar bed.

woensdag 22 augustus.

Gaan vandaag naar de Esplanada aan de haven. Zien hier de eerste pelikanen in de zee,verder een aantal wulpen, silvergulls en een reuzenstern.Gaan hierna richting vliegveld en lopen onderweg de mangrove trail.Is erg mooi, we zien grote slijkvissen, veel krabbetjes en enkele ibissen. Brengen een bezoek aan de botanische tuin. Is prachtig aangelegd met veel bomen en struiken,die erg overvloedig bloeien.In een boom ondekken we onze eerste kookaburra.Kunnen 's avonds lekker buiten zitten met een boek en een heerlijk glas wijn.

donderdag 23 augustus.

Gaan vanuit Cairns via Karandu en Mareeba naar Atherton.Onderweg over enkele bergen met tropisch regenwoud,waarin veel boomvarens en eucalyptusbomen. De stadjes die we  tegen komen zijn zo toeristisch dat we verder zijn  gereden.In Atherton een mooie en rustige camping gevonden.Op het terrein zitten veel vogels,een paartje grielen,helmeted friarbirds, willie wigtail enz. We horen en zien hoog in de lucht wel vijftien kraanvogels. Ook vliegen er parkieten over. We zijn vanmiddag naar het nationale park  Hasties Swamps geweest en zagen daar heel veel vogels: honderden purperkoeten,plumed whistling eenden,white-necked reiger,kleine zilverreigers,grote zilverreigers,witte ibissen,koereigers,aalscholvers,staw-necked ibis enz.

We reden nog een stukje langs het water en zagen een kookaburra in de boom.Opeens hoorden we veel herrie vanuit een boom aan de overkant. Bleek de boom vol te zitten met witte kaketoes. Op de terugweg nog een paar pelikanen in een poeltje.Als dit de voorbode is voor de verdere reis, dan kan het alleen maar geweldig worden.