Dinsdag 7 december.

Pascal haalt ons omstreeks 10.45 op en brengt ons naar Schiphol. Het is erg glad op de weg en we zijn dan ook erg blij als we er zijn. Het inchecken gaat voorspoedig en zonder problemen. Na de douane staat Nathalie op ons te wachten en neemt ons mee naar de vip lounge. Na een kopje koffie en een drankje gaan we ieder onze weg. Als we door de beveiliging zijn krijgen we te horen dat het vliegtuig ontijst moet worden. Hierdoor lopen we een vertraging op van twee uur waardoor we pas om 16.00 uur de lucht in gaan. Het vliegen met China Airlines valt erg tegen. De stoelen zijn erg smal en de beenruimte is ook niet geweldig. Geen eigen t.v alleen een groot scherm met films uit de jaren 70. Ook het eten laat te wensen over. Dus volgende keer geen China Airlines meer. Gelukkig hebben we de e-readers waardoor we goed kunnen lezen. Geslapen hebben we helaas niet. Omstreeks 9.00 uur op woensdag 8 december zijn we door de douane. Onze chauffeur staat op ons te wachten en brengt ons met een snelheid van 120km per uur naar ons hotel. Zijn erg moe en proberen dan ook om wat te slapen. Gaan hierna om16.00 uur naar Greenwood-Travel om onze treintickets op te halen. Blijkt alleen ons eerste treinkaartje klaar te liggen en moeten we morgen voor het tweede treinkaartje terug komen.

Nemen de longboot naar het centrum en gaan wat winkelen in het World Trade Center. Het valt ons op dat de prijzen van merkkleding erg hoog zijn. We besluiten dan ook om voor kleren maar te wachten tot dat we in Amerika zijn. Eten ’s avonds in het hotel redelijk goed. Hierna Nicole nog gesproken via skype en toen snel naar bed.

Donderdag 9 december.

Na een goed ontbijt hebben we bij het zwembad heerlijk in de schaduw gelezen. Drinken een kop koffie en lunchen dan in het hotel. Nemen weer de longboot naar het centrum en verkennen het World Trade Center aan de andere kant.

Besluiten om te voet naar het Siam Center te gaan en daarna naar het hotel te lopen. Zien heel wat bedrijvigheid onderweg. Lezen wat en gaan op tijd slapen.

Vrijdag 10 december.

Staan om 06.00 uur op na een slechte nacht. Hebben bijna niet geslapen. Ontbijten en checken uit. Zijn al om kwart voor zeven klaar en wachten op de auto die ons naar het treinstation zal brengen. Na de autorit staan we om 7.30 op het perron. De trein is keurig op tijd. Onderweg krijgen we nog koffie en een maaltijd aangeboden

Als we om 11.15 in Hua Hin arriveren staat er al een iemand op ons te wachten en brengt ons in een klein half uur naar het huis.

Het huis is nog mooier dan we dachten. Alles ziet erg piekfijn uit en we genieten dan ook met volle teugen. Gaan tegen de middag met de fiets de omgeving verkennen en ontdekken de pinautomaat en eten wat aan de kust.

Dit is wat we er van verwacht hadden. Kijken nog even naar BVN en gaan dan slapen.

zaterdag 11 december.

Hebben goed geslapen. Cock heeft met Bram gebeld en afgesproken om vandaag al de auto te nemen waardoor we wat mobieler zijn en boodschappen kunnen doen in de grote supermarkt. Hij komt na twaalf uur de auto brengen, een Mitsubitshi Hilux plus automaat.

Het is wel even wennen, maar Cock rijdt al gauw alsof hij niet anders gewend is. Bij de Tesco kunnen we de nodige boodschappen inslaan. We eten weer aan het strand. Heerlijk! Zien scharrelaars en bijeneters op de draden langs de weg.

Zondag 12 december:

Hebben heerlijk gezwommen en geluierd in onze schitterende tuin. Nemen de auto en rijden naar de afslag op drie kilometer rechts van ons park en daarna de eerste weg rechts, langs garnalenkwekerijen en tussen twee bergen, met uitzicht op Birma, door naar het rangerhuis 4. Zien daar speciale kieviten in een groot moeras. Als we terug rijden zien we nog een ijsvogel. Verder nog bijeneters en scharrelaars. Rijden terug naar ons park en rijden twee kilometers door om rechtsaf te slaan, de Phetkasem Road.

Rijden langs een moeras aan twee kanten van de weg en zien steltkluten, kleine steltlopers en aalscholvers.Als we uitkomen bij de autoweg no.4 draaien we om en rijden we terug.