Woensdag 2 juni:

Als we bij de garage aankomen horen we dat de dynamo nog niet is binnengekomen. Dus wachten we af! Om half twaalf is hij er en wordt er meteen actie ondernomen. Om half drie zit de nieuwe dynamo erin en na 331,35 pond te hebben betaald rijden we eindelijk weer verder. We nemen de weg naar Dumbarton, Je moet naar de andere kant van de River Clyde,en via Helensburgh, een vakantieplaats vooral voor watersporters, volgen we de kustweg. Langs het Gare Loch en Loch Long weer een erg smalle weg, maar wel mooi. Bij Tarbet nemen we de A 83 richting Inveraray langs Loch Fyne. We gaan over de Rest en be thankfulpas. Het uitzicht is adembenemend! Onderweg mag je nergens vrij staan. We rijden bij Invrraray naar beneden en vinden een camping: Argyll Camping Place, waar we om zes uur arriveren.

Donderdag 3 juni:

Rijden langs Loch Fyne en volgen bij Lochgilhead de A 816. Op een smal stuk weg bij Bridgend komt een camper ons tegemoet en knallen de spiegels tegen elkaar. Het gevolg is dat onze rechterspiegel kapot is plus het kapje van de kachel.Op een parkeerplaats bellen we de ANWB die ons een adres zal doorgeven van een garage in de buurt. Als we op het punt staan om verder te rijden ,we wachten al bijna drie uur, arriveert een jeep waarvan de bestuurder een spiegel voor ons heeft. Hij bevestigt die met tape en na 22 pond te hebben betaald vervolgen we, na drie en een half uur !!, onze weg.Rijden richting Lochgilphead, een leuk klein plaatsje met witgelkalkte huisjes.Daar nemen we de A 816 richting Oban.Bij Connel steken we met de A 82 Loch Etive over.Bij North Ballachulish nemen we de brug over Loch Leven.Boven Fort William uit verheft zich de "Hemelberg"Ben Nevis, we volgen de A 839 naar Corpach.Op de camping: Linnhe Lochside Holidays is het erg mooi maar ook erg vol! De weg erheen is erg smal.

Vrijdag 4 juni:

Rijden weer terug naar de A 82 langs het Caledonian Canal. Het 29 sluizen tellende kanaal verbindt de Atlantische Oceaan met de Noordzee. Nu maken alleen kleine vissersboten en plezierjachten nog van het kanaal gebruik.We gaan naar Invergary en volgen de A 87richting Kyle of Lochalsh.We rijden door de Glen Shiel "waar zich aan de noordzijde een berggroep verheft: de Five Sisters.Bij Kyle of Loachalsh zien we aan de overkant de heuvels van Skye oprijzen.Rijden via een zeer smalle eenbaansweg naar Achnasheen.Daar vervolgen we de eenbaansweg de A 832 naar Kinlochewe, waar we een superschone en mooie camping vinden.Het is de Kinloche Caravan Clubsite.Het weer is goed, regen met af en toe zon.Gaan 's avonds nog een wandeling maken door het veengebied. Wel mooi, maar niet spectaculair.

Zaterdag 5 juni:

Blijven nog een dag op de camping en gaan naar het bezoekerscentrum. Daar lopen we een trail. Wel weer mooi. s'Middags gaan we met de spartamets naar Loch Maree. Lopen daar de woodtrail. We moeten flink klimmen. Wel mooi, maar... Het weer is gelukkig wel goed.

Zondag 6 juni:

We volgen de A 832 langs het langgerkte Loch Maree.In langvervlogen tijden was het meer wellicht een zeearm.Het is nu een van de grootste zoetwatermeren van Schotland. Het Isle Maree was ooit het centrum van godenverering. Bij het hotel bevinden zich de Victoria Falls. We wilden die bezoeken, maar de weg was te smal voor de camper. Bij Poolewe nemen we de richting Cove. De weg is erg smal en we komen bij een parkeerplaats, waar we de camper neerzetten en een wandeling maken. Er zijn bunkers uit de tweede wereldoorlog.We besluiten om hier de nacht door te brengen. Tegen de avond wandelen we door de weilanden langs de kust waar de schapen grazen.Er groeien vleesetende plantjes: vetblad en zonnedauw. 's Nachts regent het.

Maandag 7 juni:

Als we willen wegrijden gaan opeens de acculampjes branden. Heel gestresst rijden we de smalle weg terug. Gelukkig geen tegenliggers! Rijden helemaal door tot aan Ullapool waar we boodschappen doen. Bij het starten geen problemen met lampjes. Een hele opluchting.De North West Highlands zijn vooral leeg, nat en stil.We stoppen bij Scourie, waar een mooie camping is: de Scourie Caravan-and Camping Park. Vanuit de camper kijken we op het water en zien een roodkeelduiker vlak voor ons. 's Middags wandelen we naar de kust, maar er is niet veel bijzonders te zien.Het weer is super!