vrijdag 7 september

Al om 7 uur op weg naar Mamukala om bij de hut nog eens te kijken en de walkingtrail te lopen.Op het meer zitten gigantisch veel pelikanen en het geluid van de whistling-ducks is oorverdovend.Tijdens de wandeling zien we  langstaartvinken,ijsvogels,bijeneters,fazant koekoeken en enkele walibi's.

Het vroege opstaan is zeker de moeite waard. Gaan het Kakadupark uit en rijden richting Fogg Dam. Daar zitten heel veel vogels bij elkaar,zilverreigers,blauwe reigers, ibissen,zwarte en witte,zwarte nekooievaar,eenden,ganzen enz.Links zitten wat waterkippen met mooie rode kopjes,die lijken op het water te lopen.

Wat een sierlijke beestjes. Na 4306km en 3000 foto's bereiken we Darwin.We zoeken een camping en gaan natuurlijk eerst het zwembad opzoeken.De hitte weegt zwaar,we zijn er ook niet aan gewend.Nicole en Michael laten wat van zich horen.Ook Beau en Merel dragen hun steentje bij.

zaterdag 8 september

Gaan vandaag nogmaals naar Lee Point,maar op enkele meeuwen na is het heel stil.Nu naar de Toyota dealer in Darwin om onze auto een servicebeurt te laten geven.Daar aangekomen blijkt dat we tot 's middags  vier uur moeten wachten. Cock is daar zeker niet blij mee en ziet een hele dag in Darwin met deze hitte niet zitten.Maar ja,we hebben weinig keus.We worden naar de stad gebracht.Gaan eerst koffie drinken,die is gelukkig erg goed.Dan naar de haven,is niet veel te zien.

Dus naar een mall.De kledingwinkels zijn erg outbollig.Merkkleding is niet te vinden,uitgezonderd Nautica voor heren.Verder veel souvenierswinkels en aziatische eetcafe's.Bellen naar de garage en om half twee worden we gelukkig opgehaald.Moeten nog wachten op de rekening en vertrekken uiteindelijk om half drie.Gaan richting Fogg Dam om de foto's van de waterkippen, die Cock niet goed vond, over te maken en daarna naar Bachelor bij het Litchfield Park.Vinden daar een mooie en rustige camping.

zondag 9 september

Gaan vanmorgen eerst naar de Botanische tuin. Worden welkom geheten door tweebarking owls,die in een boom zitten.

Verder veel mooie bloemen en struiken die uitbundig bloeien.Ook zien we veel parkieten en honingzuigers. Ze zijn de tuin op verschillende plaatsen aan het renoveren,dus was het een beetje kaal.Verder gereden naar Nightcliff Market.Valt een beetje tegen.Er zijn enkele oosterse eetkraampjes,verder wat kunst en kleding.Niet onze stijl.Rijden hierna door naar Lee Point.Hier zijn weinig vogels,dus rijden we door naar Buffalo Creek. Ook daar is het stil. Dan maar naar de camping en natuurlijk het zwembad.Gaan om vijf uur nogmaals naar Lee Point en spotten enkele strandlopers en twee soorten sterns.

maandag 10 september

Gaan al vroeg het Litchfield Park in.Er zijn verschillende bezienswaardigheden aangegeven,zoals een moeras, een meer,enkele watervallen en een canyon.We hebben ze allemaal bezocht,ook hebben we gezwommen bij de Wangi Water Fall.Heerlijk water,heel helder.Aan de kant bomen vol met flying foxes.Het werd tegen de middag weer erg warm en we besloten naar Katherine door te rijden en ( het wordt afgezaagd) daar het zwembad op te zoeken.'s Avonds komen als het donker is veel flying foxes in de bomen op de camping.Cock hoort ook een frogmouse,maar we kunnen hem niet goed zien en een buurman, een australische schaapsherder, denkt dat het  een kookaburra kan zijn.Misschien zit hij er morgen nog.

dinsdag 11 september

Vertrekken vanuit Katerine,maar niet voor we de frogmouse hebben bewonderd.Hij zit er nog! Gaan via de Victoria Highway naar Victoria River.Het landschap verandert in een heuvellandschap.De rivier loopt hier kronkelend doorheen. Bij Victoria River is een camping. We vogelen hier bij de rivier,maar zien niets bijzonders.We rijden verder naar Timber Creek. Hier nemen we een camping. Op de camping zitten veel flying foxes in de bomen,dus fotograferen geblazen.Om vijf uur worden de zoetwaterkrokodillen gevoerd. Er zitten er zeker een stuk of vijf.Wel aardig om te zien,maar wij zien ze liever gewoon bij het water als ze zelf hun kostje moeten zoeken.

woensdag 12 september

Vandaag rijden we naar Kununurra ,een afstand van zo'n 250 km. Onderweg stoppen we nog even bij een grote brug over de Victoria rivier,waar we veel zwaluwen zien.

Als we de grens met West-Australië overgaan wordt de camper helemaal nagekeken op fruit en groente. Je mag namelijk helemaal niets meenemen West-Australië in.Het gaat hierbij erg streng,zelfs een kartonnen doos waar we onze spullen in bewaren moet eruit. Gaan na dit oponthoud naar het Lake Argyle, erg groot en erg mooi,maar weinig vogels.Dan maar naar de plaats Kanunurra,waar we boodschappen doen en een camping opzoeken. We zijn bij het passeren van de grens ook nog eens 1,5 uur terug gegaan in de tijd.Tegen de avond stroomt de boom boven de camper vol met vliegende foxen,ze maken erg veel lawaai.Ook zie ik plotseling nog een frogmouse,ik maak er een foto van, die tot een van de beste tot nu toe kan worden gerekend.

donderdag 13 september

Er zitten helaas ook veel vliegen en daar worden we niet vrolijk van.Het is om 6 uur al volledig donker.Als we een wijntje drinken komt de frogmouse weer voorbij.Zelfs een possum laat zich zien.We genieten van de frogmouse,die heen en weer vliegt om zijn dagelijkse maaltijd te verorberen