Vrijdag 7 januari:

Het regent bijna de hele dag. Vandaag gaan we met Devis, Ju en kleine Stella naar de gevangenis. Devi’s overhandigt zijn autosleutels aan een gevangene en die begint de auto te wassen. Wij gaan ondertussen naar de vrouwenafdeling en kijken of er plaats is voor een Thaise massage. Cock krijgt een stevige, maar geweldige massage. Devis en Ju krijgen een voetzonereflexmassage en ik een manicure en pedicurebehandeling. Ondertussen is de auto van binnen en buiten schoongemaakt. De kosten voor de auto: 130 bath, massage 60 bath, manicure en pedicure 80 bath!! Daarna laat Devis ons zijn palmolieplantage zien die door zijn schoonvader beheerd wordt. Via kleine weggetjes met een prachtige natuur komen we uit bij de zee, waar een restaurant is waar we heerlijke inktvis met knoflook, zeecatfish en schelpen eten. Wat een leven!! s’Avonds eten we samen met de anderen en het is weer reuze gezellig.Om negen uur rijden we met Devis mee naar het busstation om het noorse stel af te zetten. Jammergenoeg gaan zij ons verlaten.

Zaterdag 8 januari:

De zon schijnt en na het ontbijt gaan we heerlijk zwemmen. Eten tussen de middag aan het strand. Verder lekker lezen en relaxen.

Zondag 9 januari:

Gaan ’s middags een bezoekje brengen aan de Makro en de Carrefour. Stefano gaat ook mee. Verder een rustig dagje.

Maandag 10 januari:

Staan vroeg op want we hebben met Nigel afgesproken dat we meegaan naar de chinese school in het centrum van Chumpon. Om kwart vóór acht staan we klaar en rijden weg. Onderweg is het erg druk, veel mensen brengen de kinderen naar school of gaan naar het werk.

Op het schoolplein staan wel duizend kinderen in de leeftijd van vier tot twaalf in verschillende uniformen. Ze beginnen met het hijsen van de vlag en zingen daarna het volkslied. Aansluitend doen ze nog oefeningen en dan gaat iedereen naar zijn lokaal. In het klaslokaal van Nigel komen 35 kinderen binnen en geven hem netjes een hand en een knuffel.

Ook wij worden niet vergeten. Nigel begint de les met liedjes en gaat daarna over met het behandelen van werkwoorden. Er volgt een lesje met onze namen en waar wij vandaan komen. De leerlingen schrijven dat alles op in hun schrift. Het is opvallend hoe netjes de meeste kinderen schrijven. Het tweede uur komen we in een klaslokaal met 55 leerlingen. Het is er best druk, maar met z’n drieën lukt het wel om ze aan het werk te krijgen. Na twee uur gaan wij Chumpon in en gaan naar de stad en de markt. Na een uur vertrekken we weer. ’s Middags lekker luieren bij het zwembad.

Dinsdag 11 januari t/m vrijdag 14 januari:

Hebben enkele dagen heel relaxed doorgebracht met zwemmen, lunchen aan het strand, een uurtje in de airco, zwemmen, koffiedrinken, vogels kijken in de omgeving en ’s avonds heerlijk italiaans eten. Het was een heerlijke tijd hier in het Armonia Village Resort. We hadden het niet beter kunnen treffen.