Vrijdag 21 januari:

Vandaag nemen we weer bus 134 en gaan tot het einde om naar de JJ markt te gaan. We hebben een niet aircobus met een kamikazechauffeur. Hij scheurt er aardig op los. Het enige voordeel is dat we niet hoeven te betalen. Waarvoor? We weten het niet. We zijn blij als we eruit kunnen. Lopen door de JJ Mall en bekijken honderen stalletjes met meubels, potten, vissen en te veel om op te noemen.

Gaan daarna met de metro naar  Fortune Town, waar alles op ict gebied te vinden is. De metro is super, erg schoon en snel. Nemen bus 53 naar het centrum van Bangkok en moeten 7 bath betalen. Omdat het erg druk is op de weg krijgen we wel een heel goedkope sightseeing door de stad. We rijden door Chinatown en genieten van de drukte en de stalletjes en winkeltjes.

Wat een mensen!  Rijden verder door allerlei winkelstraten en kunnen alles rustig bekijken.

Gaan het laatste stuk lopen omdat de bus niet opschiet. Eten een hapje en nemen bus 516 terug. Die laat wel erg lang op zich wachten en is weer afgeladen vol. Door de files duurt de terugweg wel twee uur.

Zaterdag 22 januari:

Gaan met bus 134 naar de weekendmarkt: de Jatujak Market. We lopen eerst door de JJ Mall, waar we een hapje eten. Bij het internetcafé kunnen we informatie uitprinten over de nog te bezoeken vogelgebieden, dus dat doen we eerst.  Dan de markt op. We hebben al heel wat grote markten gezien, maar dit is uniek. De vele kraampjes zijn onderverdeeld in verschillende sections : kleding en accessoires, aardewerk en potten, meubels en decoratie, antique en verzamelobjekten, planten en tuingereedschap, dieren en accessoires, tweedehands kleding, kunst en gallery, handgemaakte produkten.

Je kijkt je ogen uit, alles te zien is niet te doen op één dag. Omdat we erg moe zijn kunnen we het niet opbrengen om door te lopen bij de aangeboden voetmassage. De dames zijn er erg gedreven in. Heerlijk!!

Zondag 23 januari:

Vandaag gaan we alleen naar de Big C, een winkelcentrum op tien minuten rijden hier vandaan. We kopen hier enkele kadootjes voor de kleinkinderen. Verder relexen we want het is heel warm vandaag.

Maandag 24 januari:

Om half zeven staat Wasit al voor de deur. We gaan vogelen bij de visvijvers van Muang Boran. We laten de gisteren gemaakte kopietjes aan Wasit zien en leggen hem uit waar we naar toe willen. Moeten onderweg nog wel vragen, maar het lukt! Zien heel veel kleine vogels, zoals de scaly-breasted Munia, de long-tailed Shrike, white-throated Fantail, Stonechat, Common Tailerbird, black- browed Warbler, pacific Swallow, Black Drongo, Asian Roller, Collared Kingfischer. Veel waadvogels zoals de Lesser Whistling Duck, Yellow Bittern, grote en kleine zilverreiger, chinese Poundherron, Pygmee Goose, Aalscholver, Bronze-winged Jacana, Phaesant Jacana, steltkluten, oeverlopers, wight-winged Stern, whikered Stern, dodaartjes, rallen en een varaan. Niet mis dus! Rijden verder naar Bang Poo , waar bij de pier de Brown-headed meeuw en de slender-billed meeuw in grote groepen te zien waren. Verder ook nog veel dwergsterntjes. Lopen naar de mangroven en zien veel slijkgapers en krabben. Bij de kijkhut is niets te zien. Alles bij elkaar een heerlijke, maar erg hete dag.

Dinsdag 25 januari:

Doen vandaag niet veel. Gaan naar Bangkok om nog wat inkopen te doen.

Woensdag 26 januari:

Onze laatste dag vogelen van de vakantie. We willen vandaag naar Khok Kham vlak bij Samut Sakorn. Hebben ook hier een uitdraai van en hopen met behulp van het kaartje de zoutpannen te kunnen vinden. Vertrekken om kwart voor zeven en als we in de buurt zijn zien we  eerst een woudaapje en een black-capped ijsvogel. Wasit vraagt een paar keer de weg en we komen uit bij de zoutpannen vlak bij zee waar we helaas aankomen als het hoogwater is. We besluiten vanmiddag terug te komen. Rijden verder om Mr. Tee te zoeken bij het bird-center. Daar aangekomen gaat Wasit hem bellen en hij zegt dat hij er zo aan komt. Het is een kleine Thai met een baard en een hoedje op. Hij spreekt geen engels. Gelukkig hebben wij een tolk. Hij gaat met ons mee naar de zoutpannen en zoekt met zijn telescoop naar de lepelbekstrandloper. Er is maar één exemplaar te vinden, dus hebben we weinig hoop als we de grote hoeveelheden steltlopers er zitten. Na een tijdje steekt hij zijn hand op en ja hoor hij heeft hem!!! Wij krijgen hem ook te zien en zijn erg verrast. Dit hadden we niet verwacht.

Gaan naar een haven waar we gaan eten en na het eten met een boot een tochtje maken om dolfijnen te spotten. Helaas zien we er geen. Gaan weer terug naar de zoutpannen. Het water is al aardig laag. We zien enkele collared ijsvogels en steltlopers. Maar de laatsten zitten erg ver weg. Rijden als afsluiting het weggetje van Mr.Tee nog een keer af en kunnen enkele stellopers van heel dichtbij fotograferen. Wat een supervogeldag!!

Donderdag 27 januari:

Vandaag is het onze laatste dag. We doen het rustig aan en gaan voor de laatste keer met de bus naar de weekendmarkt en vandaar met de metro naar Fortune Town en eten daar bij de Pizza-hut. Verder ruimen we op en pakken we in. Een geweldige vakantie zit er helaas weer op!